L’Emily conclou Kumon English amb set anys

oct 2021
L’objectiu de Kumon English és adquirir un nivell avançat de comprensió lectora en anglès mitjançant l’aprenentatge autodidacte.
L’objectiu de Kumon English és adquirir un nivell avançat de comprensió lectora en anglès mitjançant l’aprenentatge autodidacte.

L’Emily va començar Kumon English amb cinc anys i en només dos ha aconseguit concloure el programa. Ara és capaç de comprendre textos originals d’elevada complexitat escrits per autors com Charles Dickens. També ha adquirit gran fluïdesa verbal en anglès.

Encara que aquest idioma sigui la seva llengua materna, és un mèrit extraordinari que, essent tan petita, l’Emily aprengui de forma autodidacta i, sobretot, hagi comprès profundament textos originals en anglès.

«Kumon m’ha ajudat a ser més llesta», afirma. A més, ha millorat l’escriptura i gaudeix d’aprendre llegint. La seva afició més gran és «jugar», i de gran li encantaria ser científica, dissenyadora de moda i cantant.

«Els llibres dels últims nivells són fantàstics»

La frase més bonica que l’Emily ha dit a en Patrick, el seu orientador al centre Kumon Alcoy - La Rosaleda, és «Els llibres dels últims nivells són fantàstics», i això demostra l’elevada capacitat de comprensió lectora que ha adquirit l’Emily llegint llibres des que va començar amb el programa.

L’objectiu de Kumon English és adquirir un nivell avançat de comprensió lectora en anglès mitjançant l’aprenentatge autodidacte i, per a això, desenvolupar el gust per aprendre en aquest idioma és el primer pas. Els nivells inicials plantegen lectures més senzilles, com The Story of Doctor Dolittle, de Hugh Lofting, i els textos van evolucionant cap a nivells d’anglès més alts amb títols com The Curious Case of Benjamin Button, de F. Scott Fitzgerald, o The Invisible Man, de H. G. Wells.

Això s’aconsegueix mitjançant la immersió lingüística personalitzada, a càrrec de l’orientador, i marca la diferència respecte a altres mètodes d’ensenyament, ja que permet a cada alumne avançar en funció de la seva capacitat, que es va desenvolupant cada dia sense límit d’edat o curs escolar. L’estructura del material didàctic i l’orientació a l’aula són determinants perquè l’alumne vagi desenvolupant l’autonomia i l’autoaprenentatge.

«Té una memòria increïble i una capacitat de lectura molt alta, tant en anglès com en castellà»

En Patrick Evans, director del centre Kumon Alcoy - La Rosaleda i orientador de l’Emily, assegura que «és possible que infants molt petits entenguin i gaudeixin de textos molt avançats en anglès». En aquest cas concret, apunta que el que més la va ajudar per anar completant els nivells va ser «la lectura en veu alta per comprendre el text amb més profunditat, perquè li va permetre llegir amb més atenció».

Ens explica que l’Emily «té una memòria increïble i una capacitat de lectura molt alta, tant en anglès com en castellà». Aquestes habilitats, sumades a les seves ganes d’aprendre, han aconseguit que conclogui el programa amb set anys.