Educació

Autoaprenentatge: Mestres que ensenyen a aprendre

nov 2020
A Kumon promovem l’autoaprenentatge des de fa més de 60 anys.
A Kumon promovem l’autoaprenentatge des de fa més de 60 anys.

«Es pot obligar un infant a estudiar fins a un límit, però el potencial de creixement mitjançant l’aprenentatge autodidacte és infinit» (Toru Kumon)

 

A Kumon, els nostres més de 200 orientadors dissenyen plans d’estudi personalitzats per a cada alumne, amb la finalitat que tots puguin aprendre diàriament amb motivació i autonomia. Per això, als professors de Kumon els anomenem «orientadors»: perquè guien els alumnes cap a l’autoaprenentatge prestant especial atenció a la capacitat acadèmica i a la manera en què cada alumne evoluciona, aprèn i resol el material didàctic. Per això, els nostres programes educatius, Kumon Matemàtiques, Kumon Lectura i Kumon English, estan dirigits a alumnes de totes les edats a partir dels 2 anys, sigui quin sigui el seu ritme d’aprenentatge.


A Kumon promovem l’autoaprenentatge des de fa més de 60 anys. L’experiència amb el nostre mètode educatiu a tot el món ha demostrat que el desenvolupament d’una actitud responsable i autodidacta permet als alumnes d’assolir el seu màxim potencial. Els nostres orientadors ensenyen a aprendre als alumnes amb la convicció que aprendre d’una manera proactiva i desenvolupar una gran capacitat acadèmica és clau perquè tinguin més possibilitats d’aconseguir les seves metes a curt i llarg termini, i adquireixin les habilitats necessàries per treballar d’una manera eficient en professions que encara no existeixen.

Quan l’alumne comença a resoldre nivells de Kumon que estan per sobre del seu nivell escolar, s’enfronta per primera vegada a continguts que no ha vist amb anterioritat. Aquest és el moment en què comença a treballar d’una manera autònoma: estudiant els exemples, analitzant els exercicis i trobant les respostes per ell mateix. A Espanya, el 56 % dels alumnes de Kumon supera el seu nivell escolar. L’11 % arriba a estar dos anys per sobre, i el 4 %, tres anys o més.

El gran repte de les classes online en l’autoaprenentatge

Encara que la manera d’aprendre ha canviat, la figura de l’orientador és clau: observa l’alumne i l’ajuda a crear estratègies perquè aprengui per ell mateix, ja sigui en classes presencials o en classes online. Això és així perquè a Kumon entenem la figura del mestre com a «persona que forma l’alumne perquè aquest sigui capaç d’aprendre per ell mateix» (Feuerstein, psicòleg, 1994).

A més, amb l’auge de la formació a través d’Internet, tenir la capacitat i la motivació per aprendre es fa encara més determinant. Per això, els orientadors de Kumon faciliten als alumnes les eines necessàries perquè puguin resoldre els seus dubtes mantenint la seva motivació i incrementant la seva capacitat de treball d’una manera gradual.

Mestres de l’autoaprenentatge a casa

Els pares hem de potenciar en els nostres fills les ganes d’aprendre coses noves, convertir l’aprenentatge en una cosa motivadora, reforçar la seva curiositat per aprendre i inculcar-los el sentit de la responsabilitat perquè siguin alumnes competents i compromesos amb el seu aprenentatge, i capaços de desenvolupar al màxim el seu potencial i aportar així el millor d’ells mateixos a la societat.

En un món global i tecnològic on les oportunitats formatives a la xarxa són enormes, els alumnes que siguin capaços d’aprofitar-les i de desenvolupar l’autoaprenentatge tindran el futur assegurat.

Dona al teu fill l’oportunitat de convertir-se en la millor versió d’ell mateix amb el mètode Kumon. Contacta amb el centre que tinguis més a prop.