Les nostres orientadores compleixen 25 anys desenvolupant el potencial dels infants amb Kumon

nov 2018
Els nostres orientadors presten una atenció especial a la capacitat acadèmica i a la manera en què cada alumne resol el material didàctic
Els nostres orientadors presten una atenció especial a la capacitat acadèmica i a la manera en què cada alumne resol el material didàctic

Enguany, les nostres orientadores Anna M. Castellvell, Laura Estévez, Concepción González, M. José Naranjo, M. Teresa Negre i Concepción Ruiz de Gauna compleixen 25 anys desenvolupant al màxim el potencial dels nostres alumnes amb el mètode Kumon.

Els nostres orientadors presten una atenció especial a la capacitat acadèmica i a la manera en què cada alumne resol el material didàctic. Basant-se en les seves observacions, ofereixen un suport eficaç per proporcionar sempre l’estudi més adequat amb la finalitat que els nostres alumnes siguin més intel·ligents, desenvolupant al màxim la seva capacitat d’aprenentatge amb els nostres programes: Kumon MatemàtiquesKumon Lectura i Kumon English.

El mètode Kumon està en evolució constant. Els nostres orientadors reben una intensa formació permanent per descobrir el que cada alumne en particular pot fer i desenvolupar-ne tot el potencial d’una manera individualitzada.

Anna M. Castellvell, directora del centre Kumon Esplugues de Llobregat – La Mallola

Sóc titulada en Magisteri i, després d’haver exercit com a mestra a diferents escoles, vaig sentir que la meva veritable passió era l’ensenyament directe als alumnes. Em vaig unir a Kumon el 1993 i per a mi va ser un gran descobriment: un mètode innovador en què es parlava aleshores d’anar més enllà de l’aprenentatge de les matemàtiques motivant l’alumne a l’autoaprenentatge i a adquirir hàbits d’estudi i concentració.

La meva satisfacció més gran és poder acompanyar i orientar un gran nombre d’alumnes concloents, així com ajudar els infants a superar les seves dificultats fins a arribar al nivell del curs que els correspon i sobrepassar-lo. No vull deixar d’esmentar els avanços que es poden aconseguir en edats primerenques (a partir de 2 anys), en què la rapidesa d’aprenentatge és més gran i l’evolució, diària.

A més de tot el que us he explicat, us puc dir també que sóc àvia Kumon: els meus nets són alumnes Kumon.

Laura Estévez, directora del centre Kumon Castelldefels – Centre

El 1991 va aparèixer un reportatge en la premsa en què es presentava un mètode japonès, individualitzat, per a l’aprenentatge de les matemàtiques. El vaig llegir i em vaig dir: «Això, ho vull per al meu fill». Mesos més tard, van aparèixer diversos anuncis en què se sol·licitaven persones interessades a aplicar el mètode Kumon. La segona vegada que el vaig veure, no m’ho vaig pensar dues vegades i m’hi vaig presentar com a candidata. El novembre de 1993, vaig obrir el meu primer centre.

El millor de pertànyer a una empresa tan gran com Kumon és poder beneficiar-se dels coneixements de tots els nostres companys i companyes: més de 22.000 en 50 països. Jo mateixa he tingut l’oportunitat de compartir la meva experiència i donar conferències sobre l’aplicació del mètode, tant a diferents ciutats d’Espanya com en els congressos internacionals.

Una de les coses que més feliç em fa és que els meus exalumnes em visitin. Em posen al corrent dels seus èxits acadèmics o professionals i em presenten els seus fills. Llavors comprovo que tot el meu esforç i, sobretot, el seu i el de les seves famílies han valgut la pena.

Concepción González, directora del centre Kumon Barañain – Eulza

Quan vaig estudiar ciències físiques a Madrid no pensava dedicar-me a l’ensenyament. Per motius personals, em vaig traslladar a Barañain, on per primera vegada vaig llegir en un diari un petit article sobre l’arribada a Espanya, el 1991, del mètode Kumon, ideat el 1954 al Japó per Toru Kumon, professor de matemàtiques. Em va entusiasmar tant la seva filosofia de treball, tan similar a la manera en què jo havia estudiat i après, que immediatament m’hi vaig posar en contacte per obrir un centre a la meva localitat. Vaig fer la formació i els nivells de Kumon Matemàtiques, vaig estudiar el material i vaig obrir el meu centre.

La meva filla va ser la meva primera alumna i així vaig tenir l’oportunitat d’experimentar el mètode com a orientadora i com a mare, la qual cosa m’ajuda a entendre millor què necessiten les famílies que venen al centre i com és el seu treball a casa.

Cada dia m’agrada més aquest mètode, tant pel material didàctic, d’alta qualitat i desenvolupat per professionals de l’educació que pensen sempre en els alumnes i els seus objectius, com perquè l’alumne és el protagonista del seu aprenentatge.

M. José Naranjo, directora del centre Kumon Pinto – Atenea

En portar 25 anys, tinc antics alumnes que ja són adults i estan començant a portar-me els seus fills. Agraeixo la confiança que demostren en Kumon i en mi en particular en permetre’ns participar en l’educació dels seus fills.

El millor moment, el vaig viure el passat 2017, quan tres alumnes que havien romàs amb nosaltres molts anys van arribar a ser concloents. Per a mi va ser una gran satisfacció haver pogut participar d’alguna manera en la seva formació i èxit acadèmic perquè són alumnes que s’han incorporat a la universitat amb unes notes excel·lents.

A més, m’he beneficiat de la meva experiència com a mare d’un alumne Kumon per entendre millor els pares dels qui ara són els meus alumnes. Jo sempre dic que Kumon és «un banc de tres potes»: alumne, pares i professor. Per això, la relació que tinc amb els pares dels meus alumnes és sempre molt propera. Per a mi, suposa una responsabilitat el fet que uns pares dipositin la seva confiança en mi per a la formació dels seus fills.

M. Teresa Negre, directora del centre Kumon Barcelona – Còrsega

En finalitzar els meus estudis de puericultura i magisteri, vaig trobar un dia, llegint un diari, un anunci. Me’n vaig informar, em va agradar i aquí estic.
Durant aquests 25 anys he vist passar centenars d’alumnes i el que més em satisfà és poder col·laborar en la seva educació, tant a nivell d’estudis com a nivell personal.

Aportar el meu òbol perquè puguin superar els seus reptes i ser millors persones, i contribuir a fer que els infants es converteixin en alumnes autònoms, amb una actitud positiva davant l’estudi i capaços d’abordar conceptes acadèmics per sobre dels que treballen en el seu nivell escolar és el que més em motiva.

Concepción Ruiz de Gauna Peláez, directora del centre Kumon Madrid – Retiro

Vaig obrir el meu centre el 1993. En aquell temps, juntament amb les primeres orientadores, vam obrir el camí i vam començar a donar a conèixer el mètode. Vam començar amb 5 o 10 alumnes al nostre domicili.

En 25 anys he viscut diversos moments i situacions, però malgrat els anys, continuo sorprenent-me cada dia amb els alumnes. És una satisfacció quan els infants em diuen que han aconseguit pujar les seves notes. Amb ells, jo també he après; sobretot, a comprendre l’entorn de cada família i entendre així millor cada alumne.

He tingut alumnes amb tot tipus de problemes: falta d’atenció, Asperger, dislèxia… Tots ells han aconseguit millorar i arribar a uns nivells que ni ells ni els seus pares imaginaven aconseguir. Confio continuar sorprenent-me cada dia i aprenent amb cada alumne nou.


Uneix-te a l’empresa educativa més gran del món

Si et motiva ajudar els infants a construir un futur extraordinari desenvolupant la seva capacitat d’aprenentatge, tens un títol universitari, t’apassiona l’educació, vols emprendre en una empresa rendible i no vols deixar d’aprendre,  ets la persona que busquem!

Si busques emprendre contribuint a millorar la societat a través de l’aprenentatge en una empresa flexible i líder del sector educatiu, Kumon és la teva oportunitat. Deixa’ns aquí les teves dades i contactarem amb tu.