Tres germans molt diferents desenvolupen el seu potencial amb les classes online de Kumon

jul 2020
Tres germans molt diferents desenvolupen el seu potencial amb les classes online de Kumon
Una família nombrosa en què tot és possible: així són els Ramos.

Els germans Ramos estudien Kumon Matemàtiques i Kumon Lectura al centre Kumon Valladolid - Parque Alameda. Els tres són molt diferents: en Gonzalo, el més perfeccionista, té 11 anys i és responsable, autònom i completament autodidacte. En Rodrigo, de 9 anys, anomenat afectuosament «el Hippie», és una font d’energia i entusiasme; és treballador, optimista i molt constant. L’Álvaro, el petit, té 6 anys i és el més actiu.

La família Ramos buscava un mètode d’aprenentatge que ajudés sobretot el seu fill mitjà: «En Rodrigo no distingia bé els fonemes, no llegia les paraules d’un cop i tenia la sensació que no avançava. Quan la directora del centre Kumon Valladolid - Parque Alameda ens va explicar el mètode, vam veure que també era interessant per al nostre fill gran, que és molt perfeccionista i tenia poca resistència a la frustració, així que els hi vam apuntar tots dos: el gran, a Kumon Matemàtiques, i el segon, a Kumon Lectura i Kumon Matemàtiques», ens explica la Rosana, la mare dels nens.

L’Álvaro, el més petit dels tres, es va incorporar a les classes online de Kumon durant el confinament i està molt feliç de seguir els passos dels seus germans fent Kumon a casa. Quan va començar les classes, deia: «Per fi soc un nen Kumon!».


Tres formes molt diferents d’aprendre

En Gonzalo, el germà gran

En Gonzalo es rebel·la davant les coses noves. El primer any a Kumon va ser dur, perquè s’ensorrava en els primers fulls dels quadernets que plantejaven noves dificultats. Ara ha pres les regnes del seu aprenentatge i sap valorar els temps per veure si avança o no.

Amb Kumon Matemàtiques, ha après a enfrontar-se a coses noves sense por en qualsevol àmbit, no només en matemàtiques. En paraules de la seva mare, «sempre ha estat molt estudiós, però no es veia intel·ligent ni estava orgullós del que feia. Ara és capaç de fixar-se en els detalls dels exercicis i, a més, s’ha tornat més sociable».

En Rodrigo, el germà mitjà

Quan va arribar a Kumon, el principal objectiu era que adquirís capacitat de concentració. Des de llavors, el seu rendiment acadèmic ha millorat i està tan motivat amb Kumon Matemàtiques i Kumon Lectura que a la seva curta edat ja ha decidit que serà professor de Matemàtiques i Llengua.

«El primer que fa —ens explica la seva mare— és comptar els fulls del quadernet per decidir si protesta o no, però una vegada que comença no es distreu, llevat que li costi moltíssim; llavors cal estar al seu costat per animar-lo».


L’Álvaro, el germà petit

El petit dels Ramos està aprenent a mantenir una rutina diària per no perdre el bon nivell de lectura que té, i fins i tot aprofitar l’estiu per millorar. «Va tenir una setmana de boicot total i d’escriure “Odio Kumon” en cada quadernet. Ara ha arribat a la fase d’“Assumeixo Kumon una altra vegada i m’encanta”», ens comenta la seva mare amb un somriure.

Per al petit Álvaro, començar Kumon va ser un somni fet realitat: «Quan va arribar el seu paquet a casa, gairebé en plena pandèmia, semblava que els Reis d’Orient s’haguessin avançat. Mesos enrere, cada dia que els seus germans entraven al centre, trucava a la porta amb aquest somriure seu que et fan venir ganes d’emportar-te’l a casa i em deia: “Puc entrar a Kumon?”. Quan per fi el seu somni es va fer realitat, estava molt engrescat. Això sí, ara li toca una nova etapa en què, com a nen Kumon, ha de complir amb les seves responsabilitats i rutines», ens explica la Virginia Vicente, directora del centre Kumon Valladolid - Parque Alameda.

Malgrat que només porta uns mesos a Kumon, l’Álvaro ja està adquirint autonomia, i això es nota en el fet que apunta tot sol el temps que triga a completar cada quadernet. «Els tres han millorat, però sobretot han après a fer front als deures i treballs de l’escola d’una altra manera: sense aclaparaments, però centrats en el que han de fer. Quan arribo a casa, me’ls trobo molts dies fent ja els deures», ens diu la mare dels nens.


Uns pares molt compromesos amb l’aprenentatge dels seus fills

Els pares d’aquests tres germans fins i tot van ser capaços de recórrer 100 quilòmetres perquè als seus fills no els faltessin els quadernets Kumon durant les vacances: encara recorden quan se’ls van oblidar a casa i el pare hi va tornar per recollir-los.

A més, gràcies a les classes online, els germans Ramos no han deixat d’aprendre durant el confinament. L’Alfredo, el seu pare, treballa des de casa i va saber organitzar els tres nens perquè no baixessin el seu rendiment escolar i fins i tot el milloressin fent Kumon a casa. «L’Alfredo va poder organitzar-ho tot perquè les sessions fossin possibles compaginant la feina, l’escola i Kumon», ens explica la Virginia, orientadora del centre.


Virginia Vicente: «La família Ramos és per a mi l’exemple perfecte d’una família Kumon»

«Una família nombrosa en què tot és possible: així són els Ramos. Tant la Rosana com l’Alfredo aposten per l’educació dels seus fills. Són uns pares implicats, responsables i que des del minut u van entendre la màgia d’aquest projecte. La família Ramos és per a mi l’exemple perfecte d’una família Kumon», ens explica emocionada Virginia Vicente, directora del centre Kumon Valladolid - Parque Alameda.

«Em motiva molt cada missatge que la Rosana o l’Alfredo m’envien per dir-me que estan feliços, que van encertar amb Kumon, i també gaudeixo compartint els processos d’aprenentatge dels nens i aprenent d’ells, perquè cada dia aprenc una mica d’aquesta família», puntualitza la Virginia.

Per a ella, els nens Ramos són una sobredosi d’energia perquè sempre arriben al centre amb un somriure, escolten i s’esforcen per ser millors. «Amb ells, aprenc a ser pacient i a entendre que, com tots, els nens també tenen dies dolents, i no passa res. Aprenc de la gran capacitat per no rendir-se d’en Gonzalo i de la seva calma, perquè estar al seu costat em transmet pau. D’en Rodrigo, el nostre “petit hippie”, com l’anomenem afectuosament al centre, aprenc que tots hem d’irradiar felicitat i alegria cada segon. Quan arriba al centre, tinc la sensació que està entrant en un parc d’atraccions. És treballador a més no poder i ha après que tot és possible. Finalment, l’Álvaro em contagia les seves ganes de menjar-se el món, d’aprendre, de millorar, de devorar coneixements», ens diu la Virginia.

«Amb els quadernets Kumon, estem ensenyant als nens a superar-se, a comprometre’s, a marcar-se reptes, a voler ser millors. Sé la dificultat que suposa per a una família nombrosa fer Kumon amb nens molt diferents i en diferents moments evolutius. Per això sempre penso que mai és qüestió de falta de temps, sinó de ganes, i que organitzant-se bé tot és possible. La família Ramos n’és un exemple perfecte», conclou la Virginia.

Kumon és un mètode d’aprenentatge per a totes les edats, des dels 2 anys amb la valoració prèvia de l’orientador, i per a tota mena d’infants. Sigui com sigui la personalitat del teu fill, els orientadors de Kumon adaptaran el mètode a les seves necessitats reals amb l’objectiu de desenvolupar al màxim el seu potencial d’aprenentatge mentre guanya autonomia i confiança en ell mateix, i aprèn a superar-se cada dia.

Contacta amb el teu centre Kumon més proper i prepara el teu fill per afrontar amb èxit el curs escolar.