María López: «No hi ha límits per aprendre, només cal esforçar-se»

gen 2022
La María, al centre de la imatge, envoltada de l’equip del seu centre Kumon el dia que va concloure Kumon Lectura.
La María, al centre de la imatge, envoltada de l’equip del seu centre Kumon el dia que va concloure Kumon Lectura.

La María recorda amb orgull la foto que li van fer amb la prova de l’últim nivell al costat de tot l’equip del centre Kumon Madrid - Plaza de España. Per a ella, ha estat una enorme satisfacció concloure Kumon Lectura estant a sisè de primària, un merescut premi al seu esforç i constància: «El que em va fer superar els moments difícils va ser adonar-me que estava arribant molt lluny. No hi ha límits per a l’aprenentatge, només cal esforçar-se per aconseguir-ho».

Tot i que encara no té decidit què vol ser de gran, ens explica que serà escriptora de segona professió. Aquesta decisió ens fa molt feliços, perquè ens demostra que ha gaudit molt aprenent amb el programa.

Les seves primeres opcions professionals estan centrades a contribuir al desenvolupament de les persones: «M’agradaria ser professora, perquè m’agrada tenir infants al voltant, o psicòloga, perquè em resulta curiós com funciona la ment de l’ésser humà», ens explica.


«Kumon em va donar seguretat a l’escola perquè notava que dominava les assignatures»

«Sempre procurava que Kumon estigués en els primers llocs de la meva llista de tasques, perquè després tenia més temps per als deures de l’escola», explica la María. Aquesta disciplina la va ajudar a gestionar millor els seus horaris per complir amb totes les tasques i gaudir del temps d’oci.

L’objectiu de Kumon Lectura és desenvolupar al màxim la capacitat que posseeix cada alumne per aprendre a llegir i comprendre una àmplia varietat de textos, alhora que fomenta l’hàbit d’aprendre i gaudir amb la lectura durant tota la vida. «Kumon m’ha fet sentir segura a l’escola perquè notava que dominava les assignatures i, en concret, Kumon Lectura m’ha ajudat a expressar-me correctament, perquè he ampliat molt el meu vocabulari i, sobretot, he desenvolupat la comprensió lectora», ens comenta.

En el seu temps lliure, a més de llegir, gaudeix fent polseres, parlant amb les amigues, mirant la tele i dibuixant.


«M’encantaria conèixer J. K. Rowling»

La María gaudeix molt llegint obres de diferents gèneres, però l’escriptora que més admira és J. K. Rowling, per la quantitat d’idees creatives i originals que reposen en els llibres de Harry Potter. «M’encantaria conèixer-la i que em digués com se li van anar ocorrent tantes idees i com va aconseguir enllaçar una història amb tantes parts».

Amb Kumon Lectura, la María ha aconseguit un nivell avançat de comprensió lectora que li permet fer una lectura crítica de fragments de textos complexos. Tot i que encara és alumna de primària, la María ja gaudeix molt amb lectures que la porten a analitzar i reflexionar: «Per això m’agrada tant la famosa reflexió de Plató sobre els homes de les cavernes que es queden cecs en veure la llum del sol», ens diu.


«Llegir em relaxa i em fa viatjar a un món diferent i fantàstic sense moure’m del sofà»

Per a la María, la lectura és una constant en la seva vida: «Em vaig aficionar a llegir des de petita, perquè sempre em regalen llibres pel meu aniversari o per Nadal. Aquests regals van contribuir a fer que m’enganxés a la lectura».

Els seus racons preferits de lectura són el llit i el sofà, ja que per a ella estar còmoda mentre llegeix és fonamental, perquè l’ajuda a relaxar-se: «M’agrada molt la lectura; acostumo a llegir en les meves estones lliures i també quan estic atabalada, perquè m’ajuda a concentrar-me només en allò i a dissipar altres pensaments. A més, llegeixo a les nits perquè m’ajuda a dormir millor».

Encara que llegeix una mica de tot, a la María li agraden especialment els llibres de fantasia i aventures: «Llegir em relaxa i em fa viatjar a un món diferent i fantàstic sense moure’m del sofà», conclou.


Els nostres alumnes de Kumon Lectura van adquirint progressivament vocabulari, precisió gramatical, memòria i l’habilitat de redactar respostes, tot a través de la lectura i l’anàlisi de diferents tipus de text. Al mateix temps, es familiaritzen tant amb la ficció com amb altres gèneres, de manera que amplien el seu coneixement del món i s’obren a noves àrees d’interès.