Lucía García: «Amb els quadernets de Kumon he après que la vida no és com la pinten»

set 2019
Lucía García: «Amb els quadernets de Kumon he après que la vida no és com la pinten»
Lucía García: «Amb els quadernets de Kumon he après que la vida no és com la pinten»

Amb 6 anys es va matricular en el programa de Kumon Lectura i, amb 11, va ser la primera concloent del mètode al centre Kumon Gandia - Pl. Prado. Es diu Lucía García i ens explica la seva trajectòria al llarg dels nivells. Ella pensava que llegir era avorrit, però ara és una lectora voraç!

Pregunta: T’agradava llegir abans de començar el programa a Kumon?
Resposta: 
No, pensava que era avorrit, però ara estic llegint El Club de las Zapatillas Rojas, d’Ana Punset, i he gaudit molt fa poc amb el d’Un gato callejero llamado Bob.

P: De tots els nivells de Kumon Lectura, quins continguts et van costar més esforç? I quins et van semblar més senzills?
R:
 Em va costar molt el quadernet de Hijos de un tiempo perdido, del nivell I, l’últim de Síntesi, i el més fàcil, el de La princesa prometida, del G.

P: Què és el més interessant que has après amb els quadernets de Kumon Lectura?
R: 
Amb els quadernets de Kumon he après que la vida no és com la pinten.

P: De quina manera et van ajudar la teva família i la teva orientadora al llarg de tota la teva trajectòria a Kumon?
R:
 Em van donar molt suport i, quan me’n vaig voler desapuntar, els meus pares no em van deixar. Al principi venia a Kumon amb una amiga de l’escola i, quan ella ho va deixar, jo també ho vaig voler fer, però m’alegro d’haver arribat a acabar.

P: Com animaries els alumnes que ara estan en un punt difícil del programa?
R: 
Els diria que, si continuen endavant i no ho deixen, podran assaborir el mèrit d’haver acabat.

P: Quin consell pots donar a altres alumnes perquè també arribin a ser concloents?
R: 
Que continuïn llegint llibres i acabaran gaudint de la lectura.

P: Quan et vas proposar convertir-te en concloent?
R: 
Quan la meva orientadora de Kumon em va dir que em donarien un diploma de concloent si acabava.

P: Creus que el teu treball a Kumon t’ha ajudat en altres matèries? En quines?
R:
 Sí, em va ajudar molt en l’assignatura de Llengua i en l’àrea de Lectura Comprensiva.

P: Quins beneficis creus que té acabar Kumon Lectura? Quines habilitats creus que has desenvolupat després de passar per Kumon?
R:
 He desenvolupat les ganes de llegir, la comprensió i la capacitat de memoritzar textos. De gran vull ser pediatra, i Kumon m’ajudarà a estudiar i a comprendre els infants quan em parlin de forma rara.

P: Recomanaries Kumon Lectura a altres alumnes?
R:
 És clar que sí. Sabeu una cosa? De vegades no volia anar a Lectura i preferia quedar-me al parc, però quan la meva mare em venia a recollir de Kumon, jo m’agafava a la taula per no marxar.
 

Entrevista amb Nora Faus, la seva orientadora

Nora Faus és l’orientadora que va acompanyar la Lucía en el seu aprenentatge al centre Kumon Gandia - Pl. Prado. Ens explica que cal captar l’interès d’un infant perquè resolgui millor els exercicis, i destaca la col·laboració de les famílies per aconseguir acabar Kumon.

Pregunta: Quin és el primer record que tens de la Lucía?
Resposta: 
La recordo molt petita. Va venir amb la seva germana, que llavors tenia dos anys, i les dues es van matricular a Kumon Matemàtiques. Al cap d’un any, la Lucía va començar també Kumon Lectura.

P: Quin creus que va ser el moment més dur per a ella?
R: 
Va tenir algunes crisis, sobretot quan el contingut del quadernet no li agradava. Recordo que no volia llegir Les bruixes de Dahl perquè li feia por, i que no volia subratllar en l’HI, però en general va passar de forma ràpida i sense problemes per tots els nivells. Finalment no va llegir aquest quadernet, no la vaig voler forçar, i en l’HI amb prou feines subratllava, però completava els exercicis sense dificultats perquè té moltíssima memòria.

P: Com ha afrontat els dubtes i els problemes?
R: 
Preguntant a classe. És una nena extravertida i no té cap problema a l’hora d’expressar els seus dubtes. A més, li encanta opinar sobre el que llegeix. Treballant amb ella he après bàsicament dues coses: que amb Kumon Lectura es desenvolupa molt la memorització de textos i que la motivació és molt important; quan un quadernet és interessant per a un infant, el farà molt millor que quan no li agrada.

P: Quin és el moment que recordes amb més tendresa?
R:
 Quan va començar, ja que era de les meves primeres alumnes de Kumon Lectura i, en acabar, ja que ha estat la meva primera concloent. La seva memòria, la seva intel·ligència, la seva alta capacitat de concentració i el suport dels seus pares l’han portada a convertir-se en concloent.

P: Quin paper hi ha tingut la família?
R: 
La família de la Lucía ha estat sempre un gran suport per a ella. Tant el seu pare com la seva mare estan sempre pendents de qualificar-li els fulls de casa, procuren que treballi diàriament, venen al centre a recollir el material quan les seves filles no han pogut assistir a classe i han estat capaços de transmetre’ls els avantatges de treballar amb Kumon.

Sol·licita una prova de nivell gratis per valorar el cas individual del teu fill.