L’espanyol Pablo Carmena és el primer concloent dels tres programes de Kumon a Europa i l’Àfrica

gen 2021
«Vaig fer dos programes i, en veure que només quedava el d’anglès, em vaig dir: “Per què no?”. Va ser un repte que em vaig proposar i vaig aconseguir», ens explica en Pablo.
«Vaig fer dos programes i, en veure que només quedava el d’anglès, em vaig dir: “Per què no?”. Va ser un repte que em vaig proposar i vaig aconseguir», ens explica en Pablo.

Pablo Carmena ha marcat una fita en la història de Kumon en convertir-se en el primer concloent dels tres programes del mètode Kumon a Europa i l’Àfrica. En Pablo va començar Kumon Matemàtiques amb tres anys i el va concloure a sisè de primària; l’any següent va finalitzar Kumon Lectura. Actualment, està cursant tercer d’ESO i ha conclòs Kumon English durant el confinament.


«Kumon m’ha ensenyat que puc aconseguir tot el que em proposi»

Un dels moments més emocionants per a en Pablo va ser rebre el missatge de la seva orientadora informant-lo que s’havia convertit en el primer alumne de Kumon a Europa i l’Àfrica que finalitzava tres programes.

Aquests nou anys a Kumon li han ensenyat a gaudir dels reptes. «Vaig fer dos programes i, en veure que només quedava el d’anglès, em vaig dir: “Per què no?”. Va ser un repte que em vaig proposar i vaig aconseguir», ens explica en Pablo.

El programa que més ha gaudit és Kumon Matemàtiques. «Va ser el més divertit, perquè m’ha plantejat molts desafiaments; encara que ha estat el més difícil, és el que més m’ha agradat», afegeix amb un somriure.

«Kumon Matemàtiques m’ha donat més facilitat per comprendre la matèria i incrementar la meva velocitat de càlcul mental. Amb Kumon Lectura i Kumon English he après a comprendre un text íntegrament i a poder sostenir una crítica tant en anglès com en castellà», ens diu.

En Pablo està convençut que gràcies a Kumon és una persona proactiva i curiosa amb ganes d’aprendre, i puntualitza el motiu d’aquest fet: «Kumon m’ha ensenyat que puc aconseguir tot el que em proposi».


El temps invertit en cada quadernet és important per valorar el progrés

«De petit, durant unes vacances a França, recordo haver acabat el quadernet del dia en 40 segons», ens explica orgullós. Per a en Pablo, el temps invertit en cada quadernet és un indicador del progrés, perquè amb la pràctica diària es triga cada vegada menys i s’avança cada vegada més.

Encara que la pràctica fa el mestre, en Pablo també ha viscut moments de frustració quan havia de repetir un quadernet, disminuïa la velocitat en resoldre un exercici o no aconseguia assolir un repte en el temps que s’havia proposat, però mai no es va rendir, simplement va continuar fins a superar aquests moments.


«És un alumne complet i feliç»

«En Pablo és capaç de treballar amb paràboles i hipèrboles mitjançant el càlcul de llocs geomètrics i resoldre equacions diferencials; pot comprendre conceptes i continguts matemàtics associats a primer de carrera universitària, i a més és un gran lector capaç de comprendre de manera crítica qualsevol tipus de text, no només en castellà, sinó també textos originals en anglès», ens diu Julia Cabetas, directora del centre Kumon Toledo - Buenavista.

Per a ella, treballar amb en Pablo «ha estat tot un regal», perquè «és un alumne complet i feliç capaç de gaudir tant amb un quadernet del nivell O com d’una festa d’aniversari amb els seus amics».

En Pablo gaudeix aprenent tant com gaudeix del seu temps d’oci: li encanta el futbol, viatjar, anar al cinema i veure sèries amb la seva família; li agraden les ciències, i li ha encantat llegir en anglès la biografia de Leonardo da Vinci per veure com era la ciència en aquella època. Li agraden les matemàtiques, la física i la química, però intueix que són les matemàtiques les que més l’ajudaran en el futur, perquè, tot i que encara no ha decidit què vol ser de gran, està segur que estudiarà una carrera de ciències.


La disciplina és el secret de l’èxit

Des de petit, en Pablo ha mantingut rigorosament les seves rutines d’estudi. «Quan arribava de l’escola, primer feia Kumon i després les matèries escolars; si m’encallava en algun quadernet de Kumon, començava pels deures de l’escola i ho tornava a intentar», ens diu.

A la disciplina amb la qual en Pablo ha fet front als seus reptes, hi hem de sumar el suport absolut dels seus pares i de la seva orientadora, que no van deixar de motivar-lo i orientar-lo per desenvolupar al màxim la seva capacitat d’aprenentatge a través dels tres programes.

En Pablo finalitza aquesta entrevista donant un consell als futurs alumnes de Kumon: «Que no es rendeixin, els obstacles se superen amb esforç i motivació».

Et convidem a conèixer en Pablo en aquesta entrevista, en el nostre canal de YouTube. Només has de fer clic en aquest enllaç.


Si vols que el teu fill, com en Pablo, aprengui a desenvolupar el seu potencial d’aprenentatge i disposi de les eines necessàries per superar els seus reptes, no dubtis a contactar amb el centre Kumon que tinguis més a prop.