Emma Montero, concloent de Kumon: «Les matemàtiques t’ensenyen a aplicar la lògica»

gen 2021
«Vull continuar estudiant altres programes, perquè Kumon ha estat un gran suport acadèmic i m’ajudarà molt en el futur».
«Vull continuar estudiant altres programes, perquè Kumon ha estat un gran suport acadèmic i m’ajudarà molt en el futur».

L’Emma és alegre, desperta, curiosa, autodidacta i responsable amb el seu aprenentatge. Va començar Kumon Matemàtiques amb 3 anys al centre Kumon Barcelona - Sagrera i als 13 ha conclòs el programa.

El seu primer record de Kumon és estar comptant punts vermells a la terrassa de la casa del poble dels seus avis, i l’últim, la trucada de l’orientadora del centre per comunicar-li la gran notícia, moment en què va cridar emocionada: «Mama, he passat el test, sóc concloent!».

L’Emma va començar Kumon Matemàtiques pels primers nivells i, quan va finalitzar el nivell L, va assumir amb il·lusió que estava cada vegada més prop d’aconseguir el seu objectiu. En començar el nivell O, l’últim del programa, ho va tenir clar: «Passaré el test», es va dir, i ho va aconseguir.

El que més li agrada de les matemàtiques és que no hi ha possibilitat d’error, perquè tenen un resultat exacte, i t’ensenyen a aplicar la lògica. En paraules de l’Emma, «els primers nivells són la base de les matemàtiques. Els més complicats són els nivells a partir de la lletra L, ja que el contingut dels quadernets és força més complex i indefinit».

L’Emma està tan convençuda dels beneficis del mètode que vol continuar aprenent amb Kumon: «Vull continuar estudiant altres programes, perquè Kumon ha estat un gran suport acadèmic i m’ajudarà molt en el futur».

En aquest sentit, l’Emma ens explica que Kumon li ha aportat constància, capacitat d’organització i agilitat mental. De gran vol estudiar enginyeria biomèdica i està segura que l’autonomia i el sentit de la responsabilitat que ha adquirit amb Kumon l’ajudaran a aconseguir el seu objectiu professional.

Però no tot és Kumon: en el seu temps lliure li agrada fer esport, pintar i dibuixar, quedar amb les seves amigues, fer fotografies, mirar les seves xarxes socials i fer coses en família. «Les meves aficions són jugar a futbol i escacs, viatjar i escoltar música, entre d’altres», ens diu.

«He après a concentrar-me i a ser persistent»

Kumon no només ha ajudat l’Emma amb les matemàtiques, segons ens explica: «He après a concentrar-me i a ser persistent». Malgrat el cansament de la rutina diària, l’Emma ha adquirit un hàbit d’estudi que li ha permès de créixer acadèmicament.

Com a estudiant autònoma, ha après a idear trucs per aprofitar el temps sense distreure’s, i els comparteix amb nosaltres: «Em feia un horari i el complia rigorosament. El meu truc era aprofitar molt el temps i no distreure’m amb altres coses mentre feia els exercicis».

Superar la frustració seguint les pistes del material didàctic

Un record que va marcar la seva trajectòria a Kumon va ser aprendre a superar la frustració en encallar-se en un quadernet. «Quan estava a tercer de primària, em vaig frustrar molt perquè no aconseguia resoldre un exercici, però una companya de Kumon em va orientar i em va donar pistes per resoldre’l. Avui dia aquesta alumna és orientadora al centre», ens comenta.

El suport dels pares de l’Emma ha estat fonamental quan el contingut li era complicat, perquè sempre tenien una paraula d’ànim per ajudar-la a superar els moments de frustració.

«Ensenyar a observar, ensenyar a pensar»

El record més bonic que té la Silvia Ruiz, directora del centre Kumon Barcelona - Sagrera, de la seva alumna és quan l’Emma li va dir: «Amb les pistes que em dones tot sembla més fàcil». «En aquell moment em vaig adonar que el més meravellós de Kumon és “ensenyar a observar, ensenyar a pensar”», ens diu.

Durant el seu recorregut per Kumon, l’Emma ha après a llegir els exemples dels quadernets a què s’enfronta i a reflexionar-hi per treure’n les conclusions correctes.

«Des que va començar l’ESO, la seva càrrega acadèmica va augmentar i ens vam anar adaptant als seus horaris. Quan l’Emma disposava de més temps li programava més contingut, mentre que en època d’exàmens feia repassos i li disminuïa la càrrega de contingut nou», ens explica la Silvia. La regulació de la càrrega de treball va permetre a l’Emma d’organitzar-se millor i mantenir la motivació per concloure Kumon Matemàtiques.

Kumon no només és un conjunt de programes acadèmics, sinó també aprendre a desenvolupar una sèrie de capacitats i habilitats, com l’autoaprenentatge, l’autonomia, la concentració, l’hàbit d’estudi, la motivació i la confiança en un mateix, a través dels tres programes educatius: Kumon Matemàtiques, Kumon Lectura i Kumon English. Contacta amb el teu centre Kumon més proper.