Aprenentatge autodidacte: aprendre sense límits amb Kumon

des 2020
Per ordre d’aparició, d’esquerra a dreta.
Per ordre d’aparició, d’esquerra a dreta.

A través del mètode Kumon, els alumnes assumeixen un paper actiu en la seva educació amb la pràctica diària i aconsegueixen desenvolupar al màxim el seu potencial d’aprenentatge. Això els dona l’oportunitat d’aprendre a ser autodidactes al seu propi ritme, guanyar autonomia i incrementar la seva autoestima i la seva confiança.

Enhorabona als nostres concloents, hem après molt de vosaltres!

Àlia Raja, concloent de Kumon Matemàtiques a Kumon Barcelona - Sant Andreu

«L’Àlia m’ha ensenyat que amb tenacitat no hi ha límits. L’única premissa necessària és una bona dosi de paciència i de temps», ens diu Elena Renau, directora del centre Kumon Barcelona - Sant Andreu sobre Àlia Raja, concloent de Kumon Matemàtiques.

En paraules de l’Àlia: «La raó per la qual em vaig apuntar a Kumon va ser que em costava el càlcul i això es reflectia en Matemàtiques; ara, en canvi, és una de les assignatures en què trec millors notes. Kumon m’ha aportat autonomia i constància, ja que cal treballar una mica cada dia».

Aroa Pérez, concloent de Kumon Lectura a Kumon A Coruña - Cubela

Observadora, tenaç, perfeccionista i constant: així és l’Aroa Pérez, qui als seus 12 anys s’ha convertit en la primera concloent de Kumon a la Corunya. Ha completat Kumon Lectura al centre Kumon A Coruña - Cubela mitjançant les classes online i ara continua estudiant Kumon Matemàtiques. A més, en breu s’apuntarà també a Kumon English.

Carolina López-Pita, directora del centre Kumon A Coruña - Cubela, destaca el treball en equip que ha fet amb la família de l’alumna, que sempre s’ha implicat molt en la seva evolució: «Han estat constants, com l’Aroa, i també propers, còmplices i respectuosos amb les decisions que hem anat prenent al llarg d’aquests anys».

Rafael Aguirre, concloent de Kumon Lectura a Kumon Cartagena - Ensanche

Pablo López, director del centre Kumon Cartagena - Ensanche, defineix el seu alumne Rafael Aguirre com «un lector voraç que té molta cura de la seva expressió oral i entén la realitat que l’envolta des d’un prisma particular, de geni».

En Rafael, concloent de Kumon Lectura, ens diu: «Quan vaig arribar, no tenia la mateixa manera de pensar ni aquesta disciplina que m’ha donat Kumon. De gran vull ser advocat de l’Estat o fiscal».

Ainara Sangüesa, concloent de Kumon Lectura a Kumon Leganés - Centro

L’Ainara és la concloent més jove de Kumon Lectura a Leganés. Quan va començar amb Kumon Lectura, a l’Ainara li costava molt llegir i comprendre textos. «M’enfadava perquè no em sortia tot a la primera, encara que després vaig anar millorant i necessitant menys ajuda. Kumon Lectura m’ha ajudat a reforçar la meva comprensió lectora, la meva autoestima quan cometo un error i el meu autoaprenentatge», ens diu.

En paraules de Gema Romero, directora del centre Kumon Leganés - Centro, «l’Ainara ha estat una excel·lent alumna. Continua essent perfeccionista, però sense patir, i està molt compromesa amb el seu aprenentatge. Em sorprèn com ha millorat la seva capacitat per corregir els seus propis errors i la facilitat que té per comprendre textos molt per sobre del seu nivell escolar».

Pelayo Medina, concloent de Kumon Lectura a Kumon Granada - Fontiveros

«En Pelayo és un alumne alegre, sempre somriu. Té molta capacitat per afrontar continguts nous i superar-los. És un alumne brillant», descriu així Ignacio Rosado, director del centre Kumon Granada - Fontiveros, el seu concloent de Kumon Lectura i alumne de Kumon Matemàtiques, Pelayo Medina.

En paraules d’en Pelayo, «Kumon és útil, difícil, interessant i diferent». Abans de res, destaca la comprensió lectora, l’habilitat per memoritzar i la capacitat crítica que ha adquirit amb Kumon Lectura. El que més li agrada de Kumon és que s’ha convertit en una persona molt més constant i ha adquirit la capacitat d’aprendre per ell mateix. «Amb Kumon aprens que pots treballar sol, sense l’ajuda de ningú, i això et motiva a continuar endavant», ens explica.