Amb 7 anys, la Bárbara ja opera amb fraccions matemàtiques i consolida la gramàtica anglesa

mar 2022
A la Bárbara li agradaria ser enginyera i professora d’alguna matèria científica.
A la Bárbara li agradaria ser enginyera i professora d’alguna matèria científica.

La Bárbara té 7 anys i és alumna de Kumon Matemàtiques i Kumon English al centre Kumon Madrid - Dehesa de la Villa. Amb Kumon Matemàtiques resol operacions amb fraccions i estudia 2 anys avançada respecte al seu curs escolar. Amb Kumon English està consolidant la gramàtica anglesa i resol continguts 3 anys per sobre del seu curs escolar.

«La Bárbara és una nena molt especial i molt madura per a la seva edat. Li encanta aprendre i és molt curiosa. La Bárbara és fantàstica! Té molt caràcter i no para fins a aconseguir el que es proposa, així que s’esforça molt en els exercicis. És molt observadora i analitza molt bé els quadernets, no se li escapa res! També és comunicativa i alegre», ens diu l’Elena Torremocha, orientadora de la Bárbara i directora del centre.

Els seus pares la van apuntar a Kumon perquè volien que adquirís hàbits de treball i autonomia en qualsevol disciplina des de petita. «Quan tinc algun dubte, el demano als meus pares, però ells prefereixen que ho pensi jo sola», ens explica la Bárbara.

L’hàbit de treball que ha adquirit amb Kumon l’ajuda a marcar les seves prioritats: «Intento fer els deures al més aviat possible, quan arribo a casa després de l’escola. Després tinc temps lliure per jugar o anar al parc». Com tota nena de la seva edat, gaudeix molt en companyia dels seus amics, li encanta pintar i jugar a bàsquet en l’equip de l’escola.

A la Bárbara li agradaria ser enginyera i professora d’alguna matèria científica. A Kumon estem segurs que, amb les competències que està adquirint, aconseguirà aquest i tots els objectius que es proposi.

«L’important és no rendir-se i continuar esforçant-se»

A la seva curta edat, la Bárbara mostra molta maduresa, i això és degut al fet que des de petita ha après a treballar amb responsabilitat i a marcar-se reptes: «Quan vaig començar Kumon, volia fer perfecte cada exercici i, si no ho aconseguia, no estava satisfeta, però ara he après que l’important és no rendir-me i continuar esforçant-me amb entusiasme fins a aconseguir entendre cada exercici».

La seva orientadora ens explica que «la Bárbara era una nena que ho havia de fer tot a la primera i perfectament, no s’admetia tenir cap error. En superar nivells i treballar amb quadernets més complexos, va començar a tenir errors i a constatar que no tot li sortia bé a la primera; això va suposar tot un repte per a ella».

Kumon Matemàtiques ajuda a ser organitzat i constant, i a tenir concentració per acabar els exercicis

Fa 3 anys, la Bárbara va començar Kumon Matemàtiques comptant puntets i aprenent a comptar fins a 10. En aquest temps ha guanyat agilitat mental, destresa i seguretat. Amb tan sols 7 anys, fa les quatre operacions matemàtiques amb fraccions.

Per a la Bárbara, el benefici més gran que ha aconseguit amb el programa és que cada dia sap el que ha d’estudiar i això l’ajuda a ser més organitzada i constant. També l’ajuda a concentrar-se en l’exercici i aconseguir acabar-lo.

Les matemàtiques són arreu i la Bárbara gaudeix utilitzant-les en el seu dia a dia: «Quan ajudo la meva mare a fer la compra, vaig sumant els preus. Quan era més petita, anava pel carrer multiplicant les matrícules dels cotxes i així practicava càlcul», ens explica.

«Amb Kumon English aprenc la gramàtica d’una manera senzilla»

Amb 6 anys, la Bárbara va començar Kumon English escoltant paraules en anglès. En tan sols un any ha avançat considerablement i està consolidant la gramàtica anglesa i els temps verbals: passive voice, present perfect i past perfect.

«Amb Kumon English aprenc la gramàtica d’una manera senzilla. Repetir els àudios m’ajuda a memoritzar paraules i frases en anglès que després utilitzo quan parlo. Gràcies al que he après amb Kumon English, he aprovat el primer certificat de Cambridge English amb molt bona nota».

La Bárbara és una nena molt curiosa i li encanta investigar. Això permet que es fixi en els petits detalls que l’ajuden a aprendre: «Un moment molt divertit va ser quan es va proposar trobar tot el que apareixia diferent en els quadernets dels nivells inicials de Kumon English. Començàvem la sessió de Zoom amb un “Elena, he descobert una coseta”. Era una autèntica detectiva», ens explica la seva orientadora amb un somriure.

«La Bárbara observa, reté i comprova els seus resultats»

Una de les principals característiques de la manera d’aprendre de la Bárbara és la seva capacitat d’anàlisi: «És una nena que reté molta informació del que ha vist en quadernets anteriors, com recordar-se de si els exercicis eren semblants o de si hi havia alguna cosa que li pot funcionar en el quadernet actual. La Bárbara observa, reté i comprova els seus resultats», explica l’Elena.

La frase més significativa que la Bárbara ha dit a la seva orientadora és: «Ahhh! Ja ho entenc». Aquestes paraules són molt importants, perquè representen el moment en què un alumne raona fent servir una sèrie d’eines que abans no sabia posar en pràctica. Aquell és l’instant en què, en haver-li indicat els punts exactes, l’alumne comença a aprendre per ell mateix i es torna més autònom. «Això és molt satisfactori, tant per a mi com a orientadora, perquè entenc els processos d’aprenentatge d’un alumne, com per al mateix alumne, perquè és el moment en què augmenta la seva competència i confiança en haver aconseguit resoldre un exercici per ell mateix», ens diu l’Elena.

Des del primer moment, l’Elena ha sabut inculcar a la seva alumna paciència i calma davant els reptes que suposa aprendre amb Kumon. Per a això, l’ha ajudada a ser conscient dels seus errors i ha posat molt èmfasi tant en la lectura dels enunciats, perquè els entengués per ella mateixa, com en els exemples, perquè aprengués a entendre’ls i interpretar-los.

«L’Elena és la meva orientadora i sempre em dona bons consells. M’ajuda a superar les dificultats i fa que l’aprenentatge sigui senzill i eficaç», opina la Bárbara sobre la seva orientadora.

El paper de la família ha estat fonamental en tot el procés de desenvolupament de la Bárbara

Darrere de cada gran alumne hi ha uns pares que li donen suport, i enlloc això és més cert que a Kumon. El paper dels pares és ajudar els fills a treballar a casa d’una manera cada vegada més autònoma, ja que cada full d’estudi es basa en els anteriors, així com intentar que l’alumne resolgui els exercicis per ell mateix.

La família de la Bárbara ha sabut inculcar la responsabilitat, la motivació i la disciplina a casa. «És una família que des del primer minut ha estat implicada en el procés d’aprenentatge de la Bárbara, animant-la, reforçant-la i acompanyant-la en la gestió emocional dels seus errors», conclou l’Elena.

Si vols que, com la Bárbara, el teu fill desenvolupi les seves competències educatives amb el mètode Kumon, contacta amb el centre Kumon que tinguis més a prop!