Amb 12 anys, la Paula ha conclòs Kumon Lectura i estudia continguts de matemàtiques de tercer d’ESO

des 2019
La Paula valora el benefici de Kumon per a l’escola.
La Paula valora el benefici de Kumon per a l’escola.

La Paula té 12 anys, mai no es rendeix davant una dificultat i sempre acaba el quadernet del dia amb un somriure; la seva gran capacitat de treball, constància i determinació la van portar a concloure Kumon Lectura amb 11 anys. Avui continua essent alumna del centre Kumon Torrejón de Ardoz - Parque de las Veredillas amb el programa Kumon Matemàtiques i ja estudia continguts dos anys per sobre del seu nivell escolar.

La Paula valora especialment que Kumon facilita el seu aprenentatge a l’escola: «Quan vaig arribar a Kumon tenia 5 anys. N’han passat set i em sento satisfeta d’haver aconseguit finalitzar Kumon Lectura i ser alumna avançada de Kumon Matemàtiques. Kumon m’ha ajudat en totes les matèries, especialment en Matemàtiques».

La decisió d’apuntar-se a tots dos programes no va ser dels seus pares, va ser de la Paula: «La meva mare em va apuntar a Kumon Matemàtiques, però jo veia al centre els infants de Kumon Lectura llegint les seves lectures i volia fer el mateix. Per això vaig convèncer la meva mare que m’inscrivís en tots dos programes».

La Paula és una nena molt organitzada, inclou en la seva agenda tant els deures com les activitats del seu temps d’oci: «Faig una llista de tasques per fer, que també inclouen activitats d’oci. En el meu temps lliure practico gimnàstica rítmica i natació, i també m’encanta fer esport i manualitats».


Enganxada a la lectura

A la Paula li agrada llegir des que era molt petita. Amb tres anys, els seus pares li van fer el carnet de la biblioteca del barri i des de llavors es va enganxar a la lectura, tant que quan sortia de la biblioteca obria el llibre que acaba d’agafar i no parava de llegir durant el trajecte a casa. La seva afició a la lectura era tan gran que anava pel carrer llegint tots els cartells.

Qualsevol moment és bo per gaudir del plaer de llegir un bon llibre. «Llegeixo en qualsevol moment, no tinc un temps prefixat. Si a l’escola acabo ràpid els deures, intento llegir fins que acaben els altres, encara que el que més m’agrada és llegir estirada al llit», ens explica.


Kumon Matemàtiques

Eficiència i rapidesa són les dues paraules amb què la Paula defineix el benefici que obté amb Kumon Matemàtiques.

Quan la Paula va començar Kumon Matemàtiques, sabia comptar fins a 50 i resolia sumes i restes senzilles sense dificultat. De mica en mica ha anat aconseguint gran facilitat en càlcul: «Recordo que a classe era molt bona amb el càlcul. M’encantava quan els professors ens posaven exercicis de càlcul mental perquè sempre aconseguia respondre ràpid i molt bé», ens diu amb un somriure.


«Els meus pares sempre són al meu costat, donant-me suport»


«Els meus pares sempre són al meu costat, donant-me suport, i la meva orientadora a Kumon m’ajuda i em motiva cada dia», ens explica la Paula.

El paper de la seva família ha estat fonamental, sobretot en els moments en què els quadernets es complicaven i en els períodes de vacances. A més, els seus pares sempre han donat suport a les decisions de l’orientadora de la Paula, cosa que ha afavorit la seva evolució.


Patricia Carro, directora del centre Kumon Torrejón de Ardoz - Parque de las Veredillas: «Amb tan sols 20 minuts el dia, els alumnes avancen i superen les seves dificultats»

«Si no hagués estat per tu, no ho hauria aconseguit» és la frase més motivadora que li ha dit la Paula a la Patricia Carro, directora i orientadora del centre Kumon Torrejón de Ardoz - Parque de las Veredillas. La Patricia ha après de la Paula que amb esforç i constància es poden aconseguir els objectius que un es marca; la resta són excuses per no fer les coses.

Per a la Patricia, el més satisfactori de ser orientadora és observar que, amb tan sols 20 minuts diaris de treball, els alumnes avancen i superen les seves dificultats, cosa que els permet d’anar creant els seus propis patrons d’aprenentatge i superar les seves pors i frustracions.

«Com a orientadora, és important que m’adapti als ritmes d’aprenentatge de la meva alumna. Per aconseguir-ho, faig una projecció d’estudi que comparteixo amb ella i amb la seva família, i després faig una programació adequada del contingut adaptant-me a les circumstàncies de cada moment i motivant-la perquè continuï i no es rendeixi», ens diu la Patricia.


Si vols que, com la Paula, el teu fill desenvolupi al màxim tot el seu potencial d’aprenentatge, no dubtis a contactar amb el centre Kumon que tinguis més a prop.