Aina Dolcet conclou Kumon Lectura en un any

set 2019
Lucía García: «Amb els quadernets de Kumon he après que la vida no és com la pinten»
Lucía García: «Amb els quadernets de Kumon he après que la vida no és com la pinten»

Només ha trigat un any a acabar Kumon Lectura, per la qual cosa podem dir que Aina Dolcet és un exemple de motivació i treball constant.

Es va matricular en el programa amb 12 anys al centre Kumon Lleida - Universitat i ara, amb 13, agraeix a tota la seva família el suport que ha rebut per aprofundir el seu aprenentatge. En aquesta entrevista llegim la seva opinió sobre Kumon i com ha estat la seva experiència amb Kumon Lectura.

Pregunta: T’agradava llegir abans de començar el programa a Kumon?
Resposta: Sí, sempre m’ha agradat llegir. Kumon m’ha ajudat a ser més crítica i selectiva amb la gran oferta lectora que hi ha en el mercat actual. Ara estic llegint Bajo la misma estrella. I, de moment, el llibre que més he gaudit és Així és la vida, Carlota, que en el dia d’avui me l’he llegit ja una desena de vegades.

P: De tots els nivells de Kumon Lectura, quins continguts et van costar més esforç? I quins et van semblar més senzills?
R: Cada vegada que superava un nivell i n’afrontava un de nou, els principis eren crítics perquè requerien molt d’esforç, però una vegada trobada la manera era més suportable i moltes vegades fins i tot gaudia fent-ho (en aquest post t’ajudem a fer que els teus fills gaudeixin la lectura).

P: Què és el més interessant que has après amb els quadernets de Kumon Lectura?
R: Com és d’important marcar-se un objectiu i lluitar amb totes les teves forces per arribar-hi. Després, el nivell de satisfacció és indescriptible.

P: De quina manera et van ajudar els teus pares i el teu orientador al llarg de tota la teva trajectòria a Kumon?
R: Els meus pares i el meu germà han estat sempre al meu costat mostrant-me el costat positiu del meu esforç i ensenyant-me a prendre-m’ho amb humor quan ho veia tot negre. Les paraules d’ànim i suport al meu esforç del meu orientador Joan també han estat claus per aconseguir la meva meta.

P: Com animaries els alumnes que ara estan en un punt difícil del programa?
R: Encara que de vegades hi hagi moments difícils i complicats, és important seguir endavant i no abandonar per poder arribar al final. Sempre va bé fer una pausa quan és necessària i recuperar energia per seguir.

P: Quin consell pots donar a altres alumnes perquè també arribin a ser concloents?
A: Si et planifiques i t’organitzes, hi ha temps per a tot.

P: Alguna vegada vas pensar a deixar Kumon? Per què?
R: Sí, sobretot en èpoques d’exàmens o de molta pressió per part de l’institut, encara que després t’acabes adonant que Kumon és una forma indirecta d’estudi.

P: Quan et vas proposar convertir-te en concloent?
R: Quan em vaig plantejar començar Kumon Matemàtiques.

P: Creus que el teu treball a Kumon t’ha ajudat en altres matèries? En quines?
R: Sí, directament en Llengua castellana i indirectament en la resta perquè afavoreix la concentració i genera hàbit d’estudi.

P: Quins beneficis creus que té acabar Kumon Lectura? Quines habilitats creus que has desenvolupat després de passar per Kumon?
R: Soc molt més competent organitzant idees i he millorat molt en l’àmbit gramatical i textual. En elaboració de síntesi, soc molt més ràpida a l’hora de localitzar informació en qualsevol tipus de text i, sobretot, per extreure’n la idea principal; he eliminat pràcticament els errors ortogràfics en llengua castellana i soc molt més àgil a l’hora de fer servir connectors.

P: En què t’agradaria treballar quan siguis gran? Creus que la teva experiència a Kumon t’ajudarà a aconseguir-ho?
R: Ara com ara m’agradaria ser dentista, encara que Kumon crec que m’ajudarà en qualsevol que sigui el meu futur.

P: Recomanaries Kumon Lectura a altres alumnes?
R: Sí, és una bona opció per viatjar des de la taula d’estudi de casa teva.
 

Entrevista a Joan Tomàs Alcaine, orientador del centre Kumon Lleida - Universitat


Parlem també amb Joan Tomàs, que va acompanyar l’Aina en tot el seu procés d’aprenentatge amb Kumon. Destaca la maduresa de l’alumna i la felicita per la seva automotivació constant.

Pregunta: Quin és el primer record que tens de l’Aina?
Resposta: La primera impressió que en vaig tenir va ser que, per a una edat tan complicada com tenia quan va venir al centre per primera vegada (12 anys acabats de fer), projectava una imatge de serietat, responsabilitat i compromís poc comuna en alumnes d’aquesta edat i generació.

P: Quin creus que va ser el moment més dur per a ella?
R: El final del nivell I, l’últim de síntesi de textos, perquè portava tot l’estiu treballant molt dur (un quadernet diari). L’Aina s’acostava al final del programa, tenia l’objectiu que ens havíem marcat molt a prop, però se li va ajuntar la saturació de l’estiu (en aquest post parlem del treball durant les vacances), l’imminent inici de curs... i va perdre una mica de la seguretat que havia atresorat des del primer dia. Però ho vam superar amb reforç positiu i canviant les pautes de treball.

P: Com ha afrontat els dubtes i els problemes?
R: Realment, ha estat una alumna amb pocs dubtes i problemes. Gairebé no ha comès errors en la resolució dels quadernets i ha sabut aplicar molt bé els exemples i les breus directrius del material didàctic; en tot cas, algun dubte en el vocabulari (la seva llengua materna és el català) i alguna reticència o romanceria a l’hora d’agafar el diccionari.

P: Quin és el moment que recordes amb més tendresa?
R: El final, perquè s’ha merescut el diploma; se l’ha guanyat amb escreix a força de motivació i esforç.

P: Què has après treballant amb ella?
R: Que hi ha alumnes que conjuminen capacitat i motivació, i són els millors casos per treballar l’autodidactisme. Que els alumnes amb famílies compromeses amb el mètode són els que progressen millor; com diem sempre, a Kumon hi ha un triangle de tres vèrtexs, igual d'importants: alumne, pares i orientadors.

P: Quines habilitats, destreses o actituds són les que creus que l’han portat a convertir-se en concloent?
R: Principalment la motivació, la consecució d’un objectiu. A més, la seva capacitat i l’hàbit lector ja li havien proporcionat una bona comprensió abans de començar a treballar els quadernets de Kumon.

P: Quin paper hi ha tingut la família?
R: Encara que sembli un tòpic, i com ja he comentat, la família ha exercit un paper molt important. La seva mare ha estat a sobre de tot el procés marcant objectius, motivant-la, animant-la i corregint eficaçment tots els quadernets. I el seu germà petit també ha estat al seu costat, ja que també s’està esforçant de manera exemplar amb Kumon Lectura.

Volem donar les gràcies a l’Aina i a en Joan per compartir la seva experiència a Kumon amb tots els lectors del blog.

Vols desenvolupar al màxim el potencial d’aprenentatge del teu fill? Sol·licita una prova de nivell gratis en aquest enllaç.