Marisa Herrero, de Kumon Toledo - Buenavista, concloent en primària!

set 2019
Marisa Herrero, de Kumon Toledo - Buenavista, concloent en primària!
Marisa Herrero, de Kumon Toledo - Buenavista, concloent en primària!undefined

És una de les nostres alumnes concloents més joves en acabar el programa cursant encara sisè de primària. Això significa que ha estat capaç de resoldre d’una manera autodidacta continguts matemàtics que el sistema curricular espanyol ensenya als estudiants en batxillerat. La seva mare i ella ens han escrit una carta per explicar-nos la seva experiència amb Kumon Matemàtiques.

Amb 11 anys, la Marisa ha estat capaç d’acabar Kumon Matemàtiques, superant el nivell escolar de la seva edat.

Carta de la Marisa:

Hola, soc la Marisa, tinc 11 anys i em sento molt orgullosa de poder dir que soc concloent de Kumon Matemàtiques.

Vaig començar Kumon animada per una nena de la meva classe als 8 anys.  Un any després, anava pel nivell G, començant amb l’àlgebra i pensant «I això per a què serveix?», però vaig continuar.

Vaig anar avançant pels nivells H, I, J i K, en què es veu tota l’àlgebra i les equacions. Quan vaig arribar al K, vaig descobrir que no m’agraden gens les gràfiques, però vaig aconseguir passar al nivell L després de molt esforç.

Els últims nivells van ser els que més em van agradar, ja que van ser els que més em feien pensar. El nivell O, amb el càlcul diferencial i integral, va ser, sens dubte, amb el que més vaig gaudir, ja que ho vaig fer en anglès i vaig aprendre a fer matemàtiques pensant en anglès.

Kumon m’ha ensenyat a pensar per mi mateixa i a indagar sense explicacions, d’una manera autodidacta.

Els meus pares i els meus orientadors han estat els qui més m’han ajudat en el dia a dia i a classe; i així és com he aconseguit acabar Kumon en 3 anys, fent un esforç del qual ni jo em creia capaç.


La mare de la Marisa Herrero també ens explica la seva experiència:

La Marisa va entrar a Kumon amb 8 anys i amb coneixements de matemàtiques: li agradaven, però no més que altres matèries. Feia Kumon en qualsevol moment, no li costava. Els minuts que dedicava a fer els quadernets eren el seu temps lliure, en què ella desenvolupava la seva capacitat sense estar lligada a l’horari d’una classe o el ritme d’aprenentatge d’una aula. No depenia de ningú i ningú no li havia de donar permís per pensar.

Va començar el programa com a diversió. Altres nenes de la seva classe també anaven al centre i això els servia com a punt en comú. Però va tenir un moment de debilitat quan va passar dels exercicis que ja sabia perquè els coneixia de l’escola a enfrontar-se de forma autodidacta a conceptes nous dels quals mai no havia sentit a parlar. Llavors se li va trencar l’esquema pissarra-explicació-exercicis de repetició… Es va atordir una mica, però va resistir, va descobrir que amb un quadernet, una fórmula i un llapis podia buscar un pla per resoldre l’exercici sense ajuda.

Va ser com un salt al buit i, a partir d’aquell moment, va començar el veritable Kumon per a ella; es va deixar portar per la seva intuïció, va augmentar el ritme de fulls que feia cada dia, fins que va arribar a fer diversos quadernets en una sola jornada. Es va convertir en una alumna autodidacta i plenament motivada.

El nivell O és l’últim de Kumon Matemàtiques.

Durant els últims nivells vaig sentir una mica de vertigen… eren nivells molt avançats, però la Marisa els resolia sense dificultat. Em preocupava que estigués centrada en les matemàtiques i descurés altres aspectes de la seva vida. Em vaig aturar i vaig observar. Vaig comprovar que treia bones notes en altres assignatures, anava acontenta a l’escola cada dia, parlava contínuament per telèfon amb les seves amigues, li agradava anar al cinema i la música, i en el fons veia que era una nena més d’11 anys i, a més, era feliç.

Tornaríem a apuntar la Marisa a Kumon perquè la nostra intenció inicial era que desenvolupés les seves capacitats al màxim i, en 3 anys i mig, ha aconseguit aprofitar les eines que li proporcionava Kumon per descobrir la seva vàlua.

Crec que el mètode Kumon és fantàstic; la directora del centre sempre em comentava que aquest sistema ajudaria la Marisa. No saben com! Amb la paciència i dedicació dels orientadors, la Marisa i els altres alumnes del centre han estat tractats en funció de la seva singularitat. Cada alumne és únic.

Gràcies.


Julia Cabetas, orientadora del centre Kumon Toledo - Buenavista, destaca el caràcter de la Marisa i les seves ganes de treballar:

La Marisa es va matricular a Kumon Toledo - Buenavista quan cursava 3r de primària i, en tan sols 3 anys i 5 mesos, va ser concloent de Kumon Matemàtiques. Amb 11 anys va ser, per tant, una de les nostres concloents més joves. Si digués que treballar amb la Marisa aquest temps va ser un plaer, em quedaria molt curta. He gaudit i après d’ella moltíssim.

El seu caràcter és alegre, és educada, perseverant, amable, independent i madura, i sempre ha de tenir un repte en la seva vida. La Marisa és una alumna completa i feliç que és capaç de gaudir tant amb un quadernet del nivell O com d’una festa d’aniversari amb les seves amigues.

Fins fa poc, aquest repte era ser concloent de Kumon Matemàtiques a primària, per la qual cosa va decidir en els nivells N i O, els últims, fer un quadernet diari, un gran esforç i una gran mostra de compromís.

He d’agrair als seus pares la seva implicació amb el mètode, però sobretot que m’hagin permès d’acompanyar la Marisa a Kumon i gaudir amb ella en el seu camí fins a ser concloent.

Tu també vols que el teu fill desenvolupi al màxim el seu potencial d’aprenentatge amb Kumon? En aquest enllaç pots sol·licitar una prova de nivell gratis.