Els nostres èxits

El mètode Kumon, que va començar al Japó i es va desenvolupar gràcies a l’amor d’un pare pel seu fill, és actualment un prestigiós mètode educatiu del qual es beneficien estudiants de tot el món.

En aquest mateix instant, en alguna part del món, algú està aprenent amb Kumon.

Ja han transcorregut més de 50 anys des de la fundació de Kumon.
Actualment, 4,35 milions d’alumnes de 50 països i regions estudien amb el mètode Kumon.

L’objectiu del mètode Kumon és desenvolupar les habilitats acadèmiques bàsiques de lectura, escriptura i matemàtiques, independentment de l’edat de l’alumne. Es tracta d’un mètode d’estudi individualitzat que permet als estudiants aprendre tots sols.

La base de Kumon és el desenvolupament de les habilitats acadèmiques bàsiques.
Els resultats positius obtinguts amb el mètode Kumon gaudeixen d’un ampli reconeixement.
D’aquesta manera, el mètode Kumon ha estat ben rebut en comunitats de tot el món amb cultures, valors i sistemes educatius totalment diferents.

* Nombre de matrícules en tots els programes (dades de maig, 2017).

1958: fundació de KumonLista elaborada por Toru Kumon en 1962, en la que se establecen los objetivos que esperaba alcanzar en el futuro. Fue escrita poco después de fundar la empresa y llama la atención el hecho de que Toru Kumon ya aspiraba a introducir el método fuera de Japón.

Toru Kumon escrivia exercicis d’operacions per al seu fill, Takeshi, en fulls solts. Aquests materials es van convertir en el prototip dels fulls d’estudi actuals del mètode Kumon. Amb el desig d’«ajudar el major nombre possible d’infants a desenvolupar el seu potencial», el fundador de l’empresa, Toru Kumon, va constituir l’Institut de Matemàtiques d’Osaka el 1958, en aquesta mateixa la ciutat. A partir d’aquell moment, Kumon va començar a oferir cada vegada a més infants l’oportunitat d’estudiar amb el seu mètode.

Des del principi, Toru Kumon va creure fermament que el mètode Kumon es podia aplicar internacionalment i va voler donar la possibilitat a infants de tot el món d’estudiar amb ell. La seva esperança era aconseguir que el major nombre possible d’alumnes pogués fomentar les seves habilitats acadèmiques, tenir èxit en la vida i ajudar a construir un món en pau com a resultat del seu aprenentatge amb el mètode Kumon.

1974: primers passos de l’expansió internacional

S’obre el primer centre Kumon fora del Japó a Nova York, EUA.
L’expansió internacional de Kumon va començar el 1974 amb l’obertura d’un centre Kumon de matemàtiques a Nova York, EUA.

En aquest cas, una família japonesa, amb infants que havien estat estudiant amb el mètode Kumon al Japó, es va traslladar als Estats Units a causa de la feina del pare. Van sol·licitar que s’obrissin centres Kumon per als alumnes que se n’anaven a l’estranger. Per cobrir les necessitats d’aquestes famílies, es va obrir el primer centre Kumon de matemàtiques fora del Japó, a Nova York, EUA.

Taiwan, Brasil, Alemanya: augmenta el nombre d’alumnes Kumon al mónToru Kumon plantando un árbol en conmemoración de la apertura de la oficina principal de Kumon en Sudamérica, en agosto de 1994.
Igual que en el cas anterior d’una família japonesa que es mudava a Nova York, en resposta a la demanda del públic en la dècada dels 70 es van continuar obrint centres Kumon a Taiwan, el Brasil i Alemanya per a alumnes japonesos que eren a l’estranger. Les comunitats locals d’aquestes zones van valorar positivament l’eficàcia de l’aprenentatge als centres Kumon. Com a resultat, els infants de la zona van començar a anar a Kumon. Amb el temps, les persones d’aquestes comunitats locals van obrir els seus propis centres Kumon. D’aquesta manera, el mètode Kumon es va establir en aquestes regions i països.

Per poder donar servei als infants d’aquestes zones, el material didàctic de matemàtiques de Kumon es va traduir als idiomes locals. A més, es van constituir empreses en aquestes àrees fora del Japó i es va implantar un sistema de suport per als centres que es van obrir allà. A Taiwan, el nombre d’alumnes de Kumon era de 1.000 el 1979, i aquesta mateixa xifra es va aconseguir al Brasil el 1982. El 1983, nou anys després de l’obertura del primer centre Kumon a Nova York, el nombre d’alumnes de Kumon fora del Japó superava els 10.000.

1985: augmenta el nombre d’alumnes Kumon a tot el món

El miracle de Sumiton
El 1988, la vicedirectora d’un centre de primària de Sumiton, a Alabama (EUA), es va interessar per Kumon després de veure un reportatge de televisió sobre el mètode. Per això, va demanar a Kumon que oferís el seu mètode als estudiants de la seva escola. Arran d’aquesta sol·licitud, Kumon va ser introduït al centre de Sumiton com una matèria més.

Els resultats de l’estudi amb Kumon van ser impressionants. La puntuació dels alumnes en el test de diagnòstic de Kumon va passar de 70 a 90 punts. Les espectaculars millores a Sumiton van cridar l’atenció arreu dels Estats Units, i diversos mitjans de comunicació ho van qualificar com el «Miracle de Sumiton». Aquest reportatge va tenir un gran impacte en la percepció pública de Kumon en aquest país.

El 1989, la revista Newsweek descrivia en un article com s’utilitzava el mètode Kumon al centre de Sumiton. La publicació va suscitar una gran quantitat de preguntes en tots els racons dels Estats Units. L’any següent, el 1990, la revista Time també incloïa un article sobre Kumon, que va provocar un nombre de consultes enorme procedents d’arreu del món.
* No s’imparteix en l’actualitat.

El mètode Kumon: expandir-se per tot el món i arrelar-se en les comunitats locals
L’article de la revista Time, juntament amb reportatges d’altres mitjans de comunicació, van suscitar un interès creixent pel mètode Kumon arreu del món. Kumon rebia cada vegada més sol·licituds per obrir centres. Vam respondre amb rapidesa a aquestes sol·licituds per fomentar l’obertura de centres Kumon gestionats per professors de la zona.

Toru Kumon tenia el convenciment que el mètode Kumon es podia utilitzar per buscar el potencial dels alumnes no només en matemàtiques, sinó també en matèries de llengua. Així doncs, va organitzar l’elaboració de material didàctic per a nadius d’anglès que desenvoluparia la capacitat de comprensió lectora. L’ús d’aquests materials va començar a Austràlia, el 1990. A partir de llavors, es va crear material didàctic en idiomes com el xinès, el portuguès, l’espanyol i el tailandès.
El nombre de matrícules a Kumon, que havia superat els 2 milions el 1993, va sobrepassar més endavant els 3 milions, el 2001, i els 4 milions el 2006*.
* Nombre de matrícules al món.

Fulls d’estudi de llengua materna de diversos països
En l’actualitat, el material d’anglès per a nadius d’aquest idioma s’utilitza en 22 països i regions; el material de xinès per a nadius s’utilitza en 6 països i regions; el material d’espanyol per a nadius s’utilitza en 7 països.

2009: Kumon es prepara, ja com a marca internacional, per 50 aniversarioviure 50 anys més d’història

Millors fòrums per a l’estudi amb el mètode Kumon
Encara que pot haver-hi diferències entre països i regions, diferències de cultura i costums, de valors i sistemes educatius, el desig d’estudiar dels infants i el sentiment dels pares envers els seus fills són els mateixos arreu del món. Avui dia, hi ha infants de tot el planeta que estan adquirint habilitats acadèmiques d’alt nivell i aprenent a ser proactius en les seves vides gràcies al seu aprenentatge amb el mètode Kumon.

L’any 2000, Kumon va establir una estructura de gestió del grup. En aquell moment, les oficines centrals de totes les regions van multiplicar els seus esforços per garantir la promoció del mètode i oferir el millor suport, i van ajudar a fer que Kumon s’arrelés en comunitats locals.

L’any 2008 va estar marcat pel 50è aniversari del naixement de Kumon. Va ser un any en el qual reafirmem la nostra visió del curs que agafaria Kumon. Ens vam comprometre a millorar les maneres d’oferir el mètode i a contribuir al desenvolupament de comunitats locals mitjançant les nostres activitats.

2014: professors de tot el món aprenen dels infantsCentanario

Centenari del naixement del fundador de l’empresa, Toru Kumon
El 16 de març del 2014, es va celebrar el centenari de Toru Kumon al Japó. Més de 7.500 professors, membres del personal i convidats d’arreu del món van assistir a la trobada.

La celebració del centenari de Toru Kumon va girar entorn del tema de «els somnis». Al començament de l’acte, alguns assistents van recordar els somnis expressats pel fundador, Toru Kumon. En la segona meitat de l’esdeveniment, alguns professors i membres del personal van posar èmfasi en la importància d’aprendre dels infants. Set professors de diferents regions del món van fer presentacions per torns.

Toru Kumon va resumir la seva filosofia de buscar el potencial de tots i cadascun dels alumnes en la frase següent: «Mai no és suficient; sempre es pot millorar». Tots els qui estem associats a Kumon tenim constantment presents aquestes paraules quan ens esforcem per oferir el mètode Kumon al major nombre possible de persones, independentment de l’edat que tinguin o del lloc del món on visquin.