Els nostres orígens

Toru Kumon

Després de més de mig segle sent fidels a la filosofia de Toru Kumonseguim ajudant a tants nens com podem a desenvolupar capacitats per poder complir els seus somnis.

L’amor d’un pare pel seu fill va donar lloc al naixement del mètode d’aprenentatge Kumon

Tot va començar el 1954, quan una mare va trobar una prova de matemàtiques a la butxaca del seu fill. El nen era Takeshi Kumon, que llavors cursava segon de primària. En veure que els resultats d’aquella prova no eren tan bons com solien ser, la mare va parlar amb el seu marit sobre el que havien de fer. El seu marit era Toru Kumon, que en aquella època treballava de professor de matemàtiques en un institut. Per tractar de mitigar les preocupacions de la seva dona, Toru va començar a elaborar fulls d’estudi de matemàtiques per al seu fill Takeshi.

Toru Kumon creia que el treball d’un educador és fomentar en els infants una mentalitat autodidacta. Per aquesta raó, va anar creant els materials a base de prova i error fins a aconseguir que el seu fill Takeshi pogués treballar amb comoditat i desenvolupar gradualment les seves habilitats. Per la seva experiència de professor d’institut, Toru Kumon sabia que molts estudiants tenien problemes amb les matemàtiques perquè no tenien la suficient capacitat de càlcul. Així doncs, es va centrar a fer que Takeshi desenvolupés aquesta capacitat i va dissenyar materials perquè el seu fill pogués aprendre tot sol. Per les seves pròpies experiències educatives, Toru Kumon era conscient que els alumnes només poden adquirir una veritable capacitat acadèmica si fan progressos tots sols.

Toru Kumon va escriure exercicis d’operacions en fulls volants per a Takeshi, i els materials que va dissenyar a partir del 1955 van servir de prototip per als fulls d’estudi actuals de Kumon. Takeshi va desenvolupar ràpidament la seva capacitat estudiant durant mitja hora cada dia els materials que havia creat el seu pare. Gràcies a això, va aconseguir assolir el nivell de càlcul diferencial i integral quan li faltaven tan sols uns mesos per començar el sisè curs de primària. Després del seu èxit amb Takeshi, Toru Kumon va rebre alguns infants del barri perquè estudiessin a casa seva i els va orientar d’una manera similar a la que havia emprat amb Takeshi.

Com a resultat d’això, tots van millorar notablement la seva capacitat acadèmica. En veure-ho, Toru Kumon es va plantejar desenvolupar el potencial de tants infants com fos possible amb el seu mètode d’aprenentatge. Així doncs, el 1958, va decidir obrir una oficina a Osaka i crear centres de matemàtiques. Des d’aquell any, el nombre d’alumnes de Kumon va començar a augmentar sense parar. Toru Kumon va fixar com a meta que els alumnes assolissin el nivell de secundària mitjançant un aprenentatge autodidacte. El seu objectiu era desenvolupar la seva capacitat al màxim fent possible que cadascú estudiés en el seu punt ideal d’estudi.

Toru Kumon 1914-1995

Toru Kumon va néixer a la prefectura de Kochi (Japó). Després d’obtenir el seu títol a la Universitat Imperial d’Osaka (Facultat de Ciències, Departament de Matemàtiques), es va fer professor. Durant la seva carrera de 33 anys, va ensenyar matemàtiques al centre de secundària de Tusi i, més tard, a l’Institut Sakuranomiya d’Osaka, així com en altres escoles. El 1958, va fundar l’Institut de Matemàtiques d’Osaka, que el 1983 es convertiria en l’Institut d’Educació Kumon. Va dedicar la resta de la seva vida a millorar el mètode Kumon i a posar-lo a la disposició de cada vegada més persones d’arreu del món.

Institut d’Investigació Toru Kumon

L’Institut d’Investigació Toru Kumon va començar el 1995 com un departament dins l’Institut d’Educació Kumon i, l’any 2000, s’hi va incorporar com a filial. El seu objectiu és transmetre i seguir desenvolupant la filosofia educativa de Toru Kumon, fundador del mètode Kumon. La seva missió és garantir la implementació correcta del material didàctic de Kumon i de les tècniques d’orientació a cadascun dels països del món que ofereixen el mètode. Al mateix temps que es fan enquestes i es busca informació sobre educació, a l’Institut s’exerceix un paper molt important: comunicar el valor del mètode dins el grup Kumon.

Museu Toru Kumon

L’antiga residència de Toru Kumon, construïda el 1982, va ser convertida en el Museu Toru Kumon el 1998. Les persones que visiten el museu poden conèixer l’essència del mètode Kumon i contemplar en què consisteix el seu ideal d’ensenyament observant els fulls d’estudi originals que Toru Kumon va escriure a mà per al seu fill Takeshi i els diferents objectes que s’hi exhibeixen.

Continguts relacionats